Podsumowanie II edycji BIOEXPO Warsaw
W dniach 8-10 października 2020 do Centrum Targowo-Kongresowego PTAK Warsaw Expo, pomimo ograniczeń związanych z pandemią zawitało wielu pasjonatów produktów ekologicznych. II edycja BIOEXPO Warsaw była niepowtarzalną okazją do kontraktacji, a także poznania trendów i nowości rynkowych.
BIOEXPO Warsaw 2020 od pierwszego dnia cieszyło się ogromnym zainteresowaniem. W praktyce, było to jedyne wydarzenie dla branży bio zorganizowane w 2020 roku. Realizacja wydarzenia formatu BIOEXPO była niemałym wyzwaniem, jednak Ptak Warsaw Expo stanęło na wysokości zadania i stworzyło doskonałe warunki, które sprzyjały rozmowom biznesowym i kontraktacjom. Międzynarodowe Targi Żywności i Produktów Ekologicznych były miejscem spotkań czołowych wytwórców oraz dystrybutorów żywności i produktów ekologicznych z kupcami, przedstawicielami sieci handlowych, właścicielami sklepów specjalistycznych oraz reprezentantami hurtowni spożywczych i wielobranżowych.
Przez trzy dni PTAK Warsaw Expo stanowiło centrum zainteresowań pasjonatów działających w sektorze BIO. W trakcie targów uczestnicy mieli możliwość zapoznania się z bogatą ofertą żywności i produktów ekologicznych, prezentowanych przez rekordową liczbę wystawców. Aż 230 firm eksponowało swoje produkty, wśród których nie zabrakło licznych nowości, jak uznanych hitów sprzedażowych. Wysoka frekwencja wśród odwiedzających sprzyjała aktywnej sprzedaży oraz kreowaniu przestrzeni dla podtrzymania oraz nawiązania nowych relacji biznesowych, będących kluczowym elementem wydarzenia formatu BIOEXPO.
Nierozerwalna częścią targów są panele dyskusyjne, podczas których poruszane są najbardziej aktualne tematy dla branży. W ramach Kongresu BIOEXPO miały miejsce liczne konferencje i warsztaty, prowadzone przez specjalistów związanych z sektorem BIO. Prelegenci podczas swoich wystąpień poruszyli wiele problemów, z którą branża bio musi zmagać się w odpowiedzi na zmiany i potrzeby rynkowe. W trakcie konferencji omówiono takie wątki jak: rzeczywistość post-covidowa w kontekście biznesu i skutecznej sprzedaży oraz promocji produktów, a także poszukano odpowiedzi na pytanie – w jaki sposób zachęcić klienta do częstszych zakupów w ekosklepie. Przedstawione zostały również zmiany w prawodawstwie dotyczące rolnictwa ekologicznego oraz prezentacja najnowszych badań dotyczących rynku BIO.
W ramach wydarzenia organizowany był PLEBISCYT KONSUMENTA i głosowanie na NAJLEPSZY PRODUKT BIOEXPO Warsaw 2020. Głosowanie odbywało się internetowo, a informacja o Plebiscycie zamieszczona została na stronie bioexpo.pl. Pośród produktów biorących udział w konkursie znalazły się liczne premiery rynkowe oraz bestsellery w swoich kategoriach. Wszystkie produkty biorące udział w plebiscycie zostały zaprezentowane podczas targów w strefie nowości oraz na stoiskach wystawców, z kolei te, które otrzymały największą liczbę głosów w danych kategoriach, wyróżniono statuetkami BIOEXPO Warsaw.
II edycja Międzynarodowych Targów Żywności i Produktów Ekologicznych pomimo ograniczeń związanych z pandemią, była olbrzymim sukcesem i w praktyce jedynym wydarzeniem dla branży BIO w 2020 roku. Sukces targów BIOEXPO Warsaw 2020 nie byłby jednak możliwy bez zaangażowania ze strony partnerów, a także wystawców i odwiedzających. Partnerem głównym targów był Lidl Polska, natomiast partnerem strategicznym – Polska Izba Żywności Ekologicznej. Patronat honorowy objęło Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Targi wspierało IFOAM EU Group oraz liczne grono partnerów branżowych i medialnych.
PTAK Warsaw Expo udowodniło, że pomimo okresu pandemii jest w stanie organizować największe imprezy, dbając o komfort oraz bezpieczeństwo ich uczestników. Dzięki olbrzymiej powierzchni wystawienniczej i zastosowaniu wszystkich zaleceń i wytycznych GIS, odnośnie bezpieczeństwa sanitarnego, wydarzenie przebiegło pomyślnie, a co najważniejsze – bez uszczerbku na jakości.
Dziękujemy wszystkim uczestnikom. Do zobaczenia podczas III edycji BIOEXPO Warsaw, która będzie miała miejsce w dniach 30 września – 2 października 2021 w Ptak Warsaw Expo.